Onderzoek: Helft Nederlandse hotels reageert niet op e-mail

mail

Bijna de helft van de Nederlandse hotels reageert niet of nauwelijks op een e-mail van een potentiële gast. Dat blijkt uit een onderzoek die softwarebedrijf Casengo heeft laten uitvoeren.

Het bedrijf deed dit onderzoek door 600 hotels op hetzelfde moment een mail te sturen. Deze mail had 2 vragen: Is er vandaag ook een familiekamer beschikbaar? De 2e vraag was of het hotel ook geschikt is voor kinderen. En daarna was het wachten op antwoord. Al snel kwam het bedrijf tot de conclusie dat slechts 53% van de aangeschreven hotels een reactie gaf. Dat is dus iets meer dan de helft.

10% van de hotels die wel reageerden, waren wel erg snel met hun antwoord. Zij stuurden binnen 20 minuten een mail, met antwoord, terug. Bij de andere hotels duurde het 2 uur of langer totdat het bedrijf een antwoord kreeg. En die antwoorden waren lang niet allemaal volledig.

Zo negeerde 39 % van de hotels de vraag of het hotel geschikt was voor kinderen en gaf een kwart van die hotels maar een heel kort antwoord, zonder verdere informatie. Maar van die 53 % die wel reageerden, stuurden 36 % van die hotels wel een uitgebreide mail terug en gaven antwoord op alle vragen. Chapeau voor de hotels die het contact via de mail wel belangrijk vinden. Goed contact via de mail is namelijk ook reclame voor het bedrijf zelf.

Casengo is een softwarebedrijf van Floris en Thijs van der Veen. Zij begonnen in 2004 met de opstart van Livecom, een klantenservice-applicatie voor multinationals, welke inmiddels al in 27 landen gebruikt wordt. In 2011 wilden de broers iets nieuws en begonnen met Casengo. De broers ontwikkelen klantenservice-software voor kleine bedrijven.

Nu heb ik zelf ook in een hotel gewerkt, dus ik weet een beetje hoe de vork in de steel zit. Maar nu vroeg ik mij af: Heb jij zelf wel eens met een hotel gemaild? Kreeg jij een mail terug met een antwoord waar je echt iets mee kon? Of liet het hotel gewoon helemaal niks van zich horen? Laat het mij weten, ik ben wel nieuwsgierig naar deze ervaringen.

Bron: Misset Horeca

 

Lees ook:Nieuw bij Hilton Worldwide: Conciërge Connie
Lees ook:Nieuwe eigenaren voor Hotel Berg en Dal in De Lutte
Lees ook:Brand in hotelkamer blijkt oefening
Lees ook:Visit Oostende pakt uit: Win een heel hotel!
Lees ook:Qbic Hotels 24 uur bereikbaar via Social Media

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>