Nieuw bij Hampshire Hotels: Conciërge Hugo

hugo

Hampshire Hotel The Manor Amsterdam en Hampshire Hotel Savoy Rotterdam hebben nieuw personeel aangenomen. Het is Hugo en Hugo is heel bijzonder.

Hugo is een robot, of eigenlijks 2 robots en mocht gisteren voor het eerst aan de slag in de 2 hotels. Voor het eerst wordt een niet-menselijke medewerker in een Nederlands hotel ingezet. Hampshire Hotels heeft hiermee de primeur in Nederland. De humanoïde robot Hugo past bij de waarden en beloftes van Hampshire Hotels en wordt ter verrijking van de gastbeleving onder andere ingezet als conciërge en frontofficemedewerker.

De charmante en sympathieke robot Hugo spreekt negentien talen, beschikt over twee camera’s en software voor gezichtsherkenning om gasten tot zes maanden lang te herinneren. De 57 centimeter grote robot begroet bezoekers die het hotel bezoeken en kan een aantal taken van het receptiepersoneel uitvoeren, zoals het overhandigen van sleutelkaarten. Hugo vertelt gasten hoe ze met de tram bij een museum kunnen komen of wat de taxi naar Schiphol kost. De robot kan kinderen vermaken in de lobby, maar ook vergaderingen begeleiden of een PowerPointpresentatie geven.

“We proberen elke hotelgast een gastvrije en een geweldige ervaring te bezorgen”, zegt Etienne Verkerk, Algemeen Directeur van Hampshire Hotels. “We lopen graag een stap vooruit, maar Hugo zal zeker geen mensen gaan vervangen.” Hugo is een welkome collega die assistentie zal verlenen aan de balie, in een vergaderruimte of de lobby. “We houden technische innovaties die we kunnen toepassen in de hotelbranche nauwlettend in de gaten. Hugo is een schakel in de wereldwijde ontwikkeling van humanoïde robots. Er zijn mogelijkheden waar we nu misschien nog niet aan denken, maar die tijdens het gebruik naar voren komen. Hoe meer we interacteren en communiceren met de robot, hoe slimmer hij wordt en dat draagt bij aan een unieke beleving voor de gast!”

Hugo is uitgerust met een accu, vier microfoons, twee luidsprekers, ledverlichting en een spraaksysteem. De robot heeft een Linux-besturingssysteem en in het hoofd en de romp zit een processor. Beelden die de twee camera’s in het hoofdje van de robot registreren zijn zichtbaar op de laptop van een Hampshire collega. Wanneer een gast van het hotel zich tot de robot wendt met een vraag waarvan het antwoord niet voorgeprogrammeerd is, dan kan de medewerker het antwoord typen dat door Hugo zal worden uitgesproken.

Lees ook:Robot zorgt voor de roomservice in Amerikaans hotel
Lees ook:Nieuw bij Hilton Worldwide: Conciërge Connie
Lees ook:Hotels doen aan seks-spionage
Lees ook:Japan krijgt 2e robothotel
Lees ook:Nieuw in Ghent Marriot-Hotel: Inchecken bij robot Mario

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>