Nieuw bij Hilton Worldwide: Conciërge Connie

connie

Hotelketen Hilton heeft er een nieuw personeelslid bij. Het is Connie de conciërge, die het antwoord weet op al jouw vragen. Maar Connie is niet zomaar iemand, Connie is een robot.

Connie mag aan de bak in het Hilton Hotel in Virginia, waar ook het hoofdkantoor van de hotelketen is gevestigd. Connie is gemaakt door computerbedrijf IBM en Hilton. Connie is een menselijke robot en beschikt over de meest geavanceerde software. Connie weet alles en helpt de gasten waar ze kan. Gasten kunnen bijvoorbeeld vragen stellen over het weer of hotelfaciliteiten en Connie weet binnen no time het antwoord.

Connie zal nog wel veel moeten samenwerken met het andere, menselijke, personeel. De software die in Connie zit, is namelijk bedoeld om vragen te begrijpen en hoe vaker je iets aan Connie vraagt, hoe sneller ze een antwoord paraat heeft. Connie is afgeleid van Conrad, de oprichter van de hotelketen.

Het gaat vooralsnog om een proefperiode, maar als Connie goed haar best doet, mag ze blijven en komen er hoogstwaarschijnlijk ook Connies in andere hotels te werken.

Benieuwd naar Connie en haar werkzaamheden? In dit filmpje kun je Connie wat beter bekijken: https://youtu.be/ifgf6bZhxiE

Lees ook:Nieuw bij Hampshire Hotels: Conciërge Hugo
Lees ook:Onderzoek: Helft Nederlandse hotels reageert niet op e-mail
Lees ook:Betaalsysteem Hyatt Hotels gehackt door cybercriminelen
Lees ook:Robot zorgt voor de roomservice in Amerikaans hotel
Lees ook:Hotelketen Hilton waarschuwt klanten om hack betaalsystemen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>