Roomservice bestellen via iPad

Zelf sleep ik mijn iPad steeds vaker overal mee naar toe. Okay, als ik ga boodschappen doen of de kinderen uit school haal dan laat ik het ding thuis, maar als ik ergens met de trein naar toe moet of lang moet wachten ergens, dan ben ik blij met mijn digitale alleskunner.

Naar een hotel gaat mijn iPad zeker mee. Kan ik fijn mijn mail checken, twitteren en wordfeuden als ik me onverhoopt mocht vervelen. Bij sommige hotels in Nederland (Postillion bijvoorbeeld) kun je een iPad lenen mocht je je eigen zijn vergeten.

Bij Bel-Air in Los Angeles gaan ze nog een stapje verder.

In het luxe hotel ligt voor elke gast een iPad klaar. Bij het inchecken krijg je die uitgereikt en wordt verteld dat via een eigen Bel-Air app roomservice kan worden besteld.  Dus de iPad kan tijdens het verblijf niet alleen gebruikt worden om te internetten, digitale kranten te lezen, te checken wat er in Los Angeles allemaal te doen is tijdens je verblijf, maar ook om je ontbijt te bestellen of een late night snack op je kamer te laten bezorgen. Meer dan de helft van de gasten gebruikt de tablet al om bestellingen voor ontbijt of diner door te geven. Een briljante actie!

 

Lees ook:FBI waarschuwt voor WiFi in hotel
Lees ook:Shangri-la Hotels bieden digitale kranten gratis aan
Lees ook:Hotel in Dubai maakt gebruik van gouden iPad
Lees ook:Bijzondere hotels: Overnachten in een zilvermijn
Lees ook:Bijzondere hotels: Overnachten in een zilvermijn

9 Reacties // Reageer

9 thoughts on “Roomservice bestellen via iPad

  1. Herna

    Misschien komt het omdat ik geen ipad heb maar het lijkt mij makkelijker om gewoon roomservice te bellen (zeker als je nog wat extra wensen hebt (doorgebakken,rauw,etc) en de ontbijt bestelling via de menukaart die op de kamer ligt aan de deurknop te hangen.

      /   Reply  / 
  2. Margje

    Het gaat er denk ik ook om dat ze zo geen papieren menukaarten hoeven te hebben, en ze alle info digitaal makkelijker aanpassen dan op papier. Op een iPad kun je natuurlijk ook je extra wensen doorgeven….

      /   Reply  / 
  3. Herna

    Ik weet dat ik met de tijd mee moet gaan,maar ik vind het leuk als ik in een hotelkamer zit, de menukaart rustig door kan lezen,en dan via de telefoon kan bestellen!

      /   Reply  / 
  4. Margje Heida Auteur

    :-) Weet zeker dat dat ook kan, waarschijnlijk kun je bij de balie kiezen tussen een papieren versie of een iPad? :-)

      /   Reply  / 
  5. Herna

    Normaal gesproken ligt de menu kaart al in de kamer. Maar ik denk dat als je een iPad hebt je die automatisch gebruikt voor alles.

      /   Reply  / 
  6. Zeeland

    Goede vooruitgang!

      /   Reply  / 
  7. Margje Heida Auteur

    Denk ik ook Herma!
    Ik ben nogal een iPad fan sinds ik zo’n ding heb! :-)

    Dank voor je reactie Zeeland!

      /   Reply  / 
  8. Herna

    Dat de iPad een hype is en handig is begrijp ik. Ik woon in Spanje waar het nog moet doorbreken!
    Uhhh..ik heet Herna.

      /   Reply  / 
  9. Margje Heida Auteur

    Oeps, sorry Herna, ik zal het niet meer fout typen!

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>